2022. szeptember 6., kedd

Kivis tejszínes, tejfölös krémes kocka


Ajánld ismerőseidnek!





  A tésztához
10 dkg olvasztott vaj
10 dkg cukor
4 db tojás
7 dkg finomliszt
2 ek cukrozatlan kakaópor
0.5 csomag sütőpor
A krémhez
2 dl Meggle cukrászhab
400 g tejföl (piros dobozos)
1 habfixáló
3 ek porcukor
1 kisebb citom leve
4 db kivi
A tetejére
1 csomag tortazselé (színtelen)
2,5 dl víz
1 ek cukor
pár csepp citromlé





Elkészítés:
A tojásokat ketté választjuk.
A fehérjét a cukorral kemény habbá vertem,hozzá kevertem a tojás sárgákat,majd az olvasztott vajat.
A lisztet a kakaóval,sütőporral elkevertem és a fentiekkel összekevertem.
20×30 cm-es tepsit szilikonos sütőpapírral béleltem.
A tésztát bele öntöttem,elsimítottam.
200 fokra melegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem.
A tésztát kiborítottam egy tálcára,a papírt lehúztam róla és visszafordítottam.

A krém készítés:
A tejszínt a cukorral kemény habbá vertem,majd a tejföllel,habfixálóval,a citrom levével kihabosítottam.
A tésztát visszatettem a tepsibe ,a krémet rákentem.
A kiviket meghámoztam.
Tojásszeletelővel felszeltem.
Kiraktam a krémre.
A tortazselét a cukorral,citrom levével ,vízzel felforraltam.
Langyosra hűtöttem és a süteményre csurgattam úgy,hogy minden kivi szeletet befedje.
Hűtőbe tesszük egy jó órára és szeletelhetjük.
Jó étvágyat kívánok hozzá! 




Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is