2020. március 8., vasárnap

Mákos bejgli



Ajánld ismerőseidnek!





  Tészta: 50 dkg liszt
25 dkg Rama
5 dkg cukor
3 tojássárgaja
2,5 dkg élesztő
1,5 dl tejföl+ 2 ek cukor
Késhegynyi só
Töltelék:
20 dkg mák
25 dkg porcukor
1 vaniliás cukor
Reszelt citromhéj
Kb 1,5 dl tej
A lisztet elmorzsoljuk a rámával
Hozzáadjuk a cukrot, sót.






Közben egy kis tálba tesszük a tejfölt. En egy nagyobb edénybe melegítek vizet és abba teszem, állítok bele egy kisebb edényt, hogy a meleg vízben átmelegedjen a tejöl. Hozzákeverek 2 ek cukrot es az élesztőt elkeverem benne. Még mindig a melegen hozzákeverem a tojássárgákat. Kiveszem a nagyobb edényből a kisebbet és egy picit állni (1-2 perc)hagyom, hogy elkezdjen sűrűsödni. Utana hozzádolgozom a rámával összemorzsolt liszthez.
3 részre osztottam.
A 20 dkg mákot összekevertem 25 dkg porcukorral, 1 vanilias cukorral, reszelt citromhéjjal és leforráztam kb másfél dl tejjel. Megtöltöttem a tésztákat. Lekentem tojássárgával és hidegre tettem kb fél órára vagy addig kell amíg rádermed a tojássárgája Utána tojás fehérjével is lekenjük, szintén, amíg megdermed addig tartjuk hűvös helyen. (Nem hűtőben) Előmelegített sütőben a rudakat megszurkálva, szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsiben 160-170 fokon kb 25-30 perc alatt megsütjük.


Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is