2019. április 29., hétfő

Lizbeth szelet


Ajánld ismerőseidnek!






A alap a recepthez a Sisi királynő receptjéből készítettem, és a többi már a fantáziám szerint van.

Hozzávalók 
20 adag 
Tészta:2x
5 db tojásfehérje
5 ek kristály cukor
1 csipet só
5 ek rétes liszt
50 g egész mák
50 g kókusz
1 késhegynyi szódabikarbóna
1 kk sütőpor

Krém:
10 tojássárgája
500 ml tej
2 cs vanília pudingpor
1 cs vanília cukor
80 g porcukor
250 g vaj
1 ek diólikőr

A tetejére: csokimáz
200 g fehér csoki
1 ek vaj
1 ek olaj
1 ek tejföl
szükség szerint árvácska díszítéshez
4 ek kivi lekvár
3 cs hosszú piskóta
100 ml narancs szörp




Elkészítés 
60 perc
A tojást szétválasztottam. A fehérjéhez hozzá adom a csipet sót és a robotgépben felhabosítom, majd hozzá kanalazom a cukrot, és keverem.Majd a lisztet, sütőport,szódát, mákot és a kókuszt összekeverem hozzá szitálom és nagyon óvatosan beleforgatom fakanállal

..a tepsit 27x37 cm. sütőpapírral bélelem, tésztát beleöntöm és egyenesre simítom. A sütőt 180 C melegítem ki és sült mind a két lap 10 perc. majd hagyom hűlni a rácson.

Addig elkészítem a krémet.A tojássárgáját vanília cukorral összekeverem,hozzá öntök kevés tejet, majd beleteszem a pudingot, összekeverem simára, hozzá öntöm a többi tejet is, és sűrő pépet főzök, majd hagyom hűlni. A vajat porcukorral kihabosítom, hozzá kanalazom a kihűlt pudingot és kihabosítom, majd utoljára belekeverem a likőrt.


..a krémet 2 részre osztom és hűtőbe rakom dermedni.A első lapot megkenem forró kivi lekvárral, majd ráhelyezem a fele krémet. Elszoktam simítani a krémet fésűlappal, hogy egyenes legyen az egész lapon. A hosszú piskótát naracs szörpben mártogatom és ferdén sorosan egymás mellé állítom. Majd a piskótára rákenem a krém másik felét.A második lapot először lekenem forró lekvárral, majd csak úgy fedem be vele a sütit. Ezt muszáj lenyomatni, mert különben nem lehet szeletelni, szétcsúszik a süti.

..majd éjszakára a hűtőbe rakom. Másnap elkészítem a csokimázat, leöntöm a sütit, és ismét egyenesre símítom a fésűlappal, és a hűtőbe helyezem dermedni. Mikor megdermedt a csoki szeletelem forró késsel. Díszítem élő evőárvácskával a kiskertembol. Jó étvágyat kívánok hozzá.

Tegnap itt volt a kedves bátyám a feleségével, és nagyon dicsérték a sütimet, hogy fantasztikus finom.

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is