2019. június 3., hétfő

Mákos kelt kalács


Ajánld ismerőseidnek!






2,5 dl langyos tejben elkevertem egy kis cukrot, majd belemorzsoltam 4 dkg élesztőt, és megszórtam 2 evőkanál liszttel.Hagytam felfutni. 60 dkg lisztet egy tálba szitáltam, hozzáadtam 4 evőkanál kristálycukrot, 1 csomag vaníliás cukrot, 1 citrom reszelt héját, egy csipet sót, 2 tojást, 15 dkg olvasztott vajat és a felfuttatott élesztős tejet. Bedagasztottam és 1 óra alatt a duplájára kelesztettem.






Közben felforraltam 1,5 dl tejet 5 evőkanál cukorral és 2 csomag vaníliás cukorral. 30 dkg őrölt mákot elkevertem 2 evőkanál zsemlemorzsával, 1 citrom reszelt héjával és 10 dkg mazsolával. A mákot leforráztam a felforrt tejjel. A tölteléket kihűtöttem.

A megkelt tésztát 4 részre osztottam. Egyesével téglalappá nyújtottam őket, és mindegyiket megkentem máktöltelékkel. Feltekertem a 4 téglalapot úgy, ahogy a bejglit szoktuk. A 4 rudat 4-es fonással megfontam. lekentem tojással és 180 fokon 40 percig sütöttem.

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is