2019. augusztus 22., csütörtök

Őszibarack kompót


Ajánld ismerőseidnek!





Vettem 12 kg,de voltak bent már puhák,de a java kemény volt,így körülbelül ha volt 9-10 kg,ettünk is belőle.
Üvegeket kimostam fejtetőre állitva hagytam hogy lecsöpögjön a víz.
Úgy készítettem hogy 2x megmostam a gyümölcsöt,és átválogatottam,majd egy edénybe vizet tettem fel forralni és kicsit meg főztem a barackokat,majd egy másik edénybe sima vizet amibe kiszedem,majd megint egy edényt vettem elő abba citromos vizet raktam és a barackokat széjjel szedtem gerezdekre és abba hagytam bent.




Majd egy nagyonbb edénybe szirupot forraltam fel ami 3 l víz,1 kg cukor,és ebbe is bele tettem kicsit főni a barackokat,addig hagytam benne míg gyöngyözödik a víz,és kiszedtem lyukas kanállal az üvegekbe,(de csak felét csináltam meg,ha elfogyott újra csináltam sziripot)
Felforraltam a szirupot és tettem bele 2 teás k nátrium benzonátot,majd a barackokra öntöttem merőkanállal,majd tettem rá celofánt és tetőt,és fejre állítottam őket.
Kibéleltem egy ládát papírral és ruhával és törölközővel,aztán bele tettem öket aludni,majd ráhajtottam a ruhákat rájuk.
Én 4 napig altattam őket.
Remélem mikor majd ősszel előveszem és enni akarok belőle,finom fog lenni.

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is