2020. január 5., vasárnap

Hájas - leveles sütemények



Ajánld ismerőseidnek!





  Hájas - leveles sütemények
Hozzávalók:

60 dkg finomliszt
1 nagy csipet só
1 tk. cukor
1 tojás
1 ek. ecet
2 ek. tejföl
1,5 dl szódavíz
1,5 dl fehér bor
450 g tisztított, ledarál háj
10 dkg liszt

A töltéshez:
cukrozott dió
szilvalekvár
baracklekvár




Elkészítése:

A hájat és a 10 dkg liszttel összegyúrom,hidegre tesszük.
A megmaradt liszttel és a többi hozzávalókból rétestésztát készítünk.
15 percig pihentetjük, utána a tésztát vékonyra kinyújtjuk és a lisztes hájat a tésztára kenjük.
A lisztes hájat egy zsírpapíron nyújtottam ki,egyenlő nagyságúra a tésztával és ráhelyeztem.
Az egészet felcsavarjuk,sodrófával kissé ellapítjuk, téglalap alakúra nyújtjuk és négyszeresére összehajtjuk.
Hideg helyre tesszük, 20 percenként a hajtogatást megismételjük, a csavarással együtt négyszer hajtogatjuk.
5 mm-re nyújtottam formázás előtt a tésztát.
180 fokon sütöttem ki.
Bármely formájú süteményt,édeset,sósat készíthetünk a tésztából.
Most diósat,szilvalekvárosat,baracklekvárosat készítettem.




Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is