2024. március 1., péntek

KÍGYÓRÉTES KOVÁSSZAL




 Print Friendly and PDF
 KÍGYÓRÉTES KOVÁSSZAL

Recept

Tészta:
45 dkg finomliszt
13 dkg aktív kovász
2 dl langyos tej
4 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 egész tojás
7 dkg olvasztott vaj
1 csipet só

Töltelék:
50 dkg túró
1 ek tejföl
10 dkg cukor
1 egész tojás
1 tojás sárgája
2 ek búzadara
+ áfonya lekvár


   

A langyos tejben elkeverem a kovászt, a cukrot és a tojást. Beleszitálom a lisztet és dagasztani kezdem.
Közben hozzáadom a sót, végül kis adagokban a vajat is. Szép sima, könnyen kezelhető tésztát dagasztok. Enyhén olajozott edényben duplájára kelesztem. Közben azért párszor meghajtogatom.
Én 3x hajtogattam kb 40 percenként.
A megkelt tésztát megfelezem, egyenként kb 3 mm vastag, hosszúkás téglalappá nyújtom.
Sütőpapírral bélelt tepsiben helyezem, letakarva pihentetem kb 1 órát.
A túrót elkeverem a többi hozzávalóval.
Hosszában a tészta közepén, egy csíkban elhelyezem a töltelék felét, egy kisebb kanállal keskeny mélyedést húzok benne. Ide teszem a lekvárt. A töltelék mellett, kb 45 fokos szögben bevagdosom a tésztát. Az így kapott csíkok
kb 2 cm szélesek. A csíkokat balról és jobbról felváltva ráhajtom a töltelékre, ahol szükséges alá is hajtom. Letakarva kelesztem kb 1,5 - 2 órát.
Sütés előtt enyhén felvert tojással lekenem.
A másik tésztát ugyanígy készítem el.
180 fokra előmelegített sütőben, alsó - felső sütésen kb 20 perc alatt megsütöm.