2019. május 14., kedd

Francia-diós krémes


Ajánld ismerőseidnek!






Az alsó-felső piskótához 2 x
3 db tojás
3 ek kristálycukor
3 ek finom liszt
1 tk sütőpor
1 csipet szódabikarbóna
Diós piskótához:
6 tojás
15 dkg cukor
3 evőkanál víz
0,5 dl napraforgó olaj
15 dkg rétesliszt
0,5 tasak sütőpor
15 dkg dió (darált)
Krémhez:
3 tojás sárgája
2 tasak vaníliás pudingpor
10 dkg kristálycukor
7,5 dl tej
12 dkg porcukor
25 dkg margarin




A lapok lekenéséhez kb. 10 dkg sárgabaracklekvár.
Először megsütöttem a 2 sima piskótalapot: az egész tojásokat a cukorral alaposan felvertem, a lisztben elkevertem a sütőport, szódabikarbónát, majd a felvert tojásba beleszitáltam, óvatosan beleforgattam. 180 fokos sütőben kb. 13 perc alatt 24x34 cm-s tepsiben sütöttem. 
A diós piskótához a tojást szintén a cukorral alaposan felvertem, majd hozzáadtam a vizet, olajat. A réteslisztet összekevertem a darált dióval, sütőporral, és a tojáshabba kevertem. Ezt is ugyanabban a tepsiben, 180 fokon kb. 25 perc alatt megsütöttem.
A krémhez a tojássárgát kikevertem a pudingporral, 10 dkg kristálycukorral, tejjel, megfőztem. A margarint kikevertem a 12 dkg porcukorral, mikor kihűlt a krém, összedolgoztam. A krémből egy kis adagot félretettem a tetejére.
Az alsó piskótát megkentem vékonyan lekvárral, majd a krém felével, ezután a diós lap, azt is lekentem lekvárral, majd a krém másik fele, és a tetejére a másik piskóta. Pár órára lesúlyoztam, majd lekentem a tetejét a félretett krémmel, és díszítettem szórócukorral. Finom lett!

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is