2019. június 3., hétfő

Diós tekercs rumos csokis krémmel


Ajánld ismerőseidnek!






Hozzávalók:
Tésztához:
5 tojás
25 dkg cukor
11 ek víz
12 dkg darált dió
23 dkg liszt
1 cs sütőpor
1 ek citromlé

A krémhez:
60 gramm csokis pudingpor
4,5 dl tej
8 dkg csokoládé
5 ek cukor
½ fiola rumaroma
20 dkg vaj

A díszítéshez:
3 dkg olvasztott csokoládé

A grillázshoz:
1 marék dió
5 ek kristálycukor
1 tk vaj




Elkészítése:

A tojásokat a cukorral keményre felvertem (elektromos mixerrel kb 10 perc), hozzá adtam kanalanként a vizet, citromlevet, majd a sütőporral elkevert diós, lisztes keveréket. 
180 fokra melegített sütőben megsütöttem egy nagy gáztepsiben. (20 perc)
A megsült diós piskótát porcukorral meghintett konyharuhára borítottam,a papírt lehúztam róla és még forrón óvatosan feltekertem.
A ruhában hagytam kihűlni.
Krém készítés:
A tejet a cukorral,pudinggal elkevertem ,majd felfőztem.
A csokit is hozzá kevertem,kihűtöttem.
Vajjal kihabosítottam,a rum aromát is hozzá adtam.
A tésztát kitekertem a ruhából.
2/3 rész krémmel megkentem.
Feltekertem.
Külsejét is bevontam a csokis krémmel.
Olvasztott csokival lespricceltem.
A kristálycukrot egy serpenyőben felolvasztottam szép arany barnára. A diót bele kevertem.
Egy tányért hideg vajjal megkentem, a karamellás diót eloszlattam rajta.
Közben megforgattam.
Végezetül aprítógépben darabosra összezúztam.
Ezzel a grillázzsal a süteményt megszórtam.
Jó étvágyat kívánok hozzá! –

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is