2019. március 18., hétfő

Rumos meggyes,csokis krémes szelet


Ajánld ismerőseidnek!






Hozzávalók a tésztához,20×30 cm tepsi:
5 db tojás
15 dkg porcukor
1 vaníliás cukor
15 dkg finomliszt
½ sütőpor
1 ek rum
5 dkg tortadara
15 dkg magozott rumos meggy

A krémhez:
4 dl habtejszín
10 dkg cukor
10 dkg csokoládé
7 dkg kakaópor
10 dkg vaj

A bevonathoz:
10 dkg csokoládé
1 ek étolaj
6 kocka fehér csokoládé
1 tk étolaj
Továbbá:
15 db piskótatallér

A tallérok mártogatásához:
1,5 dl rummal ízesített meggylé


Elkészítés:
A két lap készítése:
A tojásokat a cukrokkal,rummal habosra kevertem kb 8 perc alatt.
Ezután hozzá adtam a sütőporral elkevert lisztet.
A két tepsit kibéleltem sütőpapírral.
A tészta masszát elfeleztem.
Egyik felébe a rumos meggyet tettem,a másikba a tortadarát.
Egyenként 180 fokra melegített sütőben 15 perc alatt megsütöttem.
A sütőpapírt lehúztam róla és hagytam kihűlni.
A krém készítés:
A tejszínt a cukorral összeforraltam,a csokoládét bele tördeltem,a kakaóport is hozzá adtam,majd sűrűre felfőztem.
Tűzről levéve a vajat hozzá kevertem.
Ezután kihűtöttem,majd jó habosra kevertem.
A sütemény összeállítása:
Egy tálcára tettem a meggyes lapot,rákentem fele krémet.
Kiraktam a rumos meggylébe mártott tallérokkal.
Erre került a másik fele krém.
Befedtem a tortadarás lappal.
A csokoládékkal bevontam.
A fehér csokoládét 1 tk. olajjal mikróban felolvasztottam.
A kakaós csokoládét 1 ek. olajjal mikróban úgy szintén felolvasztottam.
Először a kakaós csokival vontam be,majd csíkokban felvittem rá a fehér csokoládét.
Egy fogpiszkálóval a fehéret a barna csokoládéba húzogattam.
Nagyon finom sütemény lett a végeredmény


Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is